č.j. 28798/2017–1–1180
osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů v MŠ
Obsahem programu je podpora osobnostního a sociálního rozvoje zaměřená na
komunikativní a kooperativní dovednosti v oblasti poskytování zpětné
vazby dětí i pedagoga, posilování pozitivního sebehodnocení dětí
i zlepšení sociálního klimatu v dětské skupině v MŠ, a to
prostřednictvím postupů uplatňovaných konceptem pedagogiky Franze
Ketta.
Program vybaví účastníky kompetencí rozlišovat jednotlivé typy hodnocení
v pedagogické praxi, naučí je v rámci možností pracovat s chybou a
komunikovat zpětnou vazbu tak, aby byla pedagogicky efektivní a vedla
k individuálnímu rozvoji dítěte.
Program se skládá z teoretického uvedení, na které bezprostředně
navazuje praktická část se zážitkovou a sebepoznávací rovinou
s výcvikem v metodickém a komunikačním uchopení tématu. Program je
určen pro vyučující mateřských škol, příp. pro vedoucí pedagogické
pracovníky.
Informace: evamuronova(at)gmail.com
cena po domluvě
č.j. 28798/2017–1–1180
osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů
v MŠ č.j. 28798/2017–1–1180
Obsahem programu je podpora osobnostního a sociálního rozvoje pedagogů
zaměřená na prohloubení osobních kvalit a rozvoj komunikativních a
kooperativních dovedností v oblasti profesionalizace komunikace s rodiči, a
to s uplatněním prostřednictvím přístupů pedagogiky Franze Ketta.
Program vybaví účastníky vhledem do problematiky vzdělávacího
partnerství mezi pedagogem a nejbližšími osobami dítěte a přehledem
nástrojů kooperace vzdělávací práce MŠ s rodiči tak, aby rozvíjely
otevřený a intenzivní dialog, který se opírá o partnerství a důvěru
rostoucí z pravidelné vzájemné výměny zkušeností.
Program obsahuje teoretickou část se základním vhledem do problematiky a
praktickou, výcvikovou část, kde je jednak prostor k sebepoznání a
sebereflexi a následně pak prostor procvičit a upevnit si efektivní
modelové komunikační strategie. Dílčí témata jsou pojednána jako
příklady dobré praxe, které jsou diskutovány ve skupinách. Program je
určen pro vyučující mateřských škol, příp. pro vedoucí pedagogické
pracovníky.
Informace: evamuronova(at)gmail.com
cena po domluvě
individualizace ve vzdělávání v MŠ
Kurz právě probíhá, další termíny: Vodňany 23/24. 2. a 6./7.4. a
8./9.6.2018
Vzdělávací program zprostředkovává znalosti a dovednosti potřebné
k získání kompetence aktivovat a podporovat individualizační procesy
v předškolním vzdělávání podle východisek a principů pedagogiky Franze
Ketta.
Program je realizován ve spolupráci se Společností pedagogiky Franze Ketta
z. s. (www.kett.cz) a navazuje na systém
vzdělávání vytvořený v rámci organizace Institut für Kett-Pädagogik e.
V. (www.kett-paedagogik.de)
Získané kompetence plně odpovídají certifikátu BASISKURS.
Informace: evamuronova(at)gmail.com
cena po domluvě
č. j. 25064/2016–2–776
vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ – DVPP
Obsahem programu je podpora profesního a odborného růstu zaměřená na
rozvoj dovedností a kompetencí v oblasti inkluzivního vzdělávání v MŠ
v návaznosti na metody, formy a principy práce uplatňované konceptem
pedagogiky Franze Ketta.
Program vybaví účastníky kompetencí podporovat a rozvíjet inkluzivní
procesy ve vlastní pedagogické práci jednak explicitně v rovině vybraných
vzdělávacích obsahů, jednak využíváním potenciálu všedních situací
k tematizování inkluzivního vzdělávání.
Program obsahuje teoretické uvedení a praktickou části, kdy se na základě
příběhů tematizují a aplikují jednotlivé principy umožňující
rozvinout v praxi vlastní MŠ inkluzivní procesy. Navazující workshop je
prostorem výcviku v metodickém uchopení tématu a sdílení
zkušeností.
Program je určen pro vyučující mateřských škol, příp. pro vedoucí
pedagogické pracovníky.
Informace: evamuronova(at)gmail.com
cena po domluvě
č. j. 25064/2016–2–776
specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ
Program vede k prohloubení stávající kvalifikace pedagogických
pracovníků v předškolních zařízeních se zaměřením na metody a formy
vzdělávání méně než tříletých dětí podle programu vzdělávání a
péče pro děti do 3 let Damit sich auch die Jüngsten wohlfühlen.
Leitfaden – Kinder unter 3 für Kindergärten der Kindergartendirektion
Vinschgau.
Základní charakteristikou vzdělávání jako služby životu je v ní
vnímavost ke všem jeho rozmanitým formám a projevům a radost z bytí
v přítomnosti. Na těchto premisách program funguje od roku
2009 v jižním Tyrolsku v oblasti Vinschgau v rámci systému
předškolního vzdělávání.
Obsahem semináře je teoretické a praktické uvedení do pedagogických
východisek uvedeného vzdělávacího programu v návaznosti na program
vzdělávání a péče o děti do tří let Aby i nejmenším bylo dobře,
který je jeho obdobou v českém kontextu, a to v oblasti přímé
pedagogické práce i v oblasti organizace, vedení a rozvoje mateřské
školy.
Seminář chce přispět jednak k osobnostně sociálnímu a profesnímu růstu
pedagogů, jednak k individuální profilaci mateřských škol, které ve
svých školních vzdělávacích programech počítají v rámci celistvého
vzdělávání také se spirituálním rozměrem člověka v nejširším
smyslu. Program s celkovou hodinovou dotací 24 hodin je koncipován do
dvanácti navazujících dvouhodinových bloků obsahujících jednak obecnou
část odpovídající standardu vzdělávacího programu pro práci s dětmi
méně než tříletými v mateřských školách, jednak praktickou část
věnovanou specifikám, důrazům a aplikacím programu vzdělávání a péče
o děti do tří let Aby i nejmenším bylo dobře.
Informace: evamuronova(at)gmail.com
cena po domluvě
v podmínkách stanovených dokumentem Přehled šablon a jejich
věcný výklad
Informace: evamuronova(at)gmail.com
cena po domluvě